Thursday 9 June 2011

Sugar Glider Mating

THIS ENTRY IS STRICTLY FOR SHARING PURPOSES ONLY. BUKAN UNTUK MEMALUKAN SIAPA SIAPA (my babies)


Okey. Saja bagi tajuk catchy sikit. Anyway, in this blog, I haven't even finished telling about Garlic, Glukos and Jazmin yet, and yet, jeng jeng jeng!
I just got back from somewhere and I took all five babies with me. Three of my little ones were in one pouch, and Glittle and Ginger were in the other. So I carry two pouches all the time. Balik hostel, I set up their cages and their food and stuff, and transfered the little ones in their cage, and after that, I transfered the Ibu and Ayah in their own cage. Nak keluarkan Glittle and Ginger biasanya senang je, cuma Glittle je la yang jarang nak keluar pouch. Anyway, because I was in a rush, saya ambil je mereka pakai tangan. Bila masukkan kat cage, their bodies were attached to each other. I was like, okeyyy. Glittle takot kot... sebab tu peluk Ginger kuat kuat! Then, laaaamaaaa sangat diorang macam tu. So then I realized that my two adult sugar gliders were mating! Adoi. Nak cerita pon malu. So I cepat cepat ambil camera, cepat cepat snap gambar. I was rushing to take those pics la kan, sebab takot bila diorang sedar my movement, karang mereka stop pula. Tengok tengok, diorang tak kesah pon! Banyak pulak tu gambar yang saya dapat! Diorang macam wat dek je. Anyway, the whole thing lasted for one hour, well they are still doing the same thing while I'm writing this so I guess it will go on for one whole night. Anyway, yang kelakar nya, Ginger si isteri boleh pulak singgah minum air. Padahal Glittle tengah berpaut dekat belakang dia! Lepas minum, masuk their little tent. Lepas tu keluar masuk tent sesuka hati je. Anak mereka kat cage sebelah tengok je. hehehe So here are some of the pics. Just wanted to share with all of you. Mana tahu nanti you catch your suggie doing the same thing, boleh lah expect cucu! Boleh lah standby nama! Glittle and Ginger, I am truly sorry if i embarrass you. I love you!


WARNING : Kalau agak agak tak sanggup melihat, better don't.







Maaf jika gambar gambar ini mengganggu ketenteraman anda. Sekian, terima kasih.

-ang! ang!-

7 comments:

  1. hahahha..camne boley jadi gituh tuh..bkn main gayut tuh...hahhaha

    ReplyDelete
  2. hai zafirah.. ur baby sg dpt 3ekor eh? bez nye... =)

    ReplyDelete
  3. eh taakkkk.. dapat 2 ekor je. then satu lagi tu i belikan partner utk baby baru tu.

    ahahaha memang sampai bergayuttttt!!!!

    ReplyDelete
  4. hahhaha funny la ur blog firah, ralek plak aku baca blog ko.
    keep up the good work!

    ReplyDelete
  5. Dorang macam ni umur dorang berapa eh?

    ReplyDelete